مجله خبری بابک

جدیدترین اخبار روز جهان

نحوه ثبت دامنه برای راه اندازی وب سایت


به گزارش سایت صدای ایران سال هاست که برای راه اندازی یک وب سایت اولین شرط لازم خرید و ثبت یه دامنه می باشد. شما می توانید با محبوب ترین و قابل جستجو ترین پسوند ها، دامنه سایت خود را به ثبت برسانید. خرید و ثبت یک دامنه برای راه اندازی سایت در اصل هویت آنلاین و برند خود را به همه کاربران فضای مجازی معرفی می نمایید. همچنین این کار باعث می شود ارزش برند و کسب کارتان در فضای آنلاین به همه دنیا معرفی شود.

انواع دامنه

برای راه اندازی یک وب سایت با توجه به نیاز و نوع اطلاعات سایتتان باید یک دامنه را انتخاب نموده و به صورت سالانه، دو سالانه، 5 ساله یا ده ساله آن را خریداری نموده و تمدید نمایید. هر کشوری پسوند ملی خاص خود را با عنوان دامنه سطح بالا کد کشوری دارد. که با نام ccTLD شناخته می شود. ccTLD ها شامل 2 حرف هستند. دامنه ملی کشور ایران با پسوند های منتهی به .ir معرفی می شوند. انواع دامنه به شرح زیر می باشد:

- .com

- .net

- .ir

- .org

- .co

- .co.com

- .me

- .asia

- .mobi

- .biz

- .market

- .shop

- .app

- .uk

- .dev

- .store

- .info

- و ...

قیمت های انواع دامنه

قیمت و نرخ انواع دامنه ها با توجه به نوع آن ها که داخلی یا بین المللی هستند، میزان زمان قابل استفاده بودن و یا محبوب بودن با یکدیگر متفاوت می باشند.

گران ترین دامنه مربوط به دامنه .com می باشد که برای یک سال هزینه ای در حدود 350 هزار تومان از شما دریافت نموده و هر سال باید برای تمدید آن اقدام نمایید.

نحوه ثبت، تمدید و انتقال دامنه در راه اندازی وب سایت

برای خرید و ثبت یک دامنه فقط کافی است شما به صفحات مجازی یکی از شرکت های فروش دامنه وارد شده و دامنه مورد نظر خود را از لیست موجود انتخاب نمایید و هزینه را واریز نمایید. معمولا در نزدیک شدن پایان مهلت دامنه از طرف شرکتی که دامنه را خریدازی نموده اید ایمیل و پیامک هایی جهت تمدید دامنه خود دریافت خواهید نمود که در صورت نیاز می توانید دامنه را تمدید نمایید.

دامنه های خریداری شده قابلیت دیگری نیز دارد و آن این است که دامنه ها قابلیت انتقال دارند. بدین معنی که شما می توانید با انتقال دامنه ارائه دهنده خدمات دامنه خود را تغییر دهید ولی اختلالی برای نمایش سایت شما به وجود نخواهد آمد. بعد از انتقال دامنه معمولا دامنه ها یک سال جدید برای شما تمدید خواهند شد.

انتقال دامنه هزینه ای ندارد و فقط کافی است هزینه یک سال جدید را بپردازید.

دانستی ها در مورد نحوه ثبت دامنه

1. نام دامنه نمی تواند با خط تیره آغاز یا خاتمه یابد.

2. امکان قبت دامنه فارسی مانند ( .com فاطمه ) فقط در پسوند های .com و .net امکان پذیر می باشد.

3. کاراکتر های مجازی که می توانید در نام دامنه استفاده شود عبارتند از حروف a تا z و ارقام از 0 تا 9 و خط تیره ( - ).

4. نام دامنه حتما می بایست از 3 کاراکتر تشکیل شود.

[ بازدید : 1919 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 27 دی 1400 ] [ 10:18 ] [ بابک ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]