مجله خبری بابک

جدیدترین اخبار روز جهان

دانلود درایور پرینترهای canon برای ویندوز

آموزش دانلود درایور پرینتر کانن

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چاپگر شما چگونه فایل ها را از رایانه شما چاپ می کند؟ چه برنامه ای می تواند اطلاعات کامپیوتر را از طریق چاپگر به خروجی فیزیکی با کیفیت بالا تبدیل کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله برای شما مناسب است. این مقاله معنی و اهمیت درایورهای چاپگر، نحوه یافتن و دانلود درایورهای چاپگر لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن را توضیح می دهد.

درایور چاپگر چیست و چه کاربردی دارد؟

درایور چاپگر قطعه ای از نرم افزار است که چاپگر، تجهیزات جانبی و کامپیوتر را به هم متصل می کند. در واقع، درایور چاپگر به رایانه شما اجازه می دهد تا با چاپگر تعامل داشته باشد. به عبارت دیگر، درایور سیستم شما را قادر می سازد تا جزئیات چاپگر و مشخصات سخت افزاری را درک کند.

از طرف دیگر، شما به برنامه ای نیاز دارید که دستورات لازم را از طریق سیستم عامل خود به چاپگر بدهد و درایورها همان برنامه ای هستند که چاپگر را به انجام کارهایی که شما نیاز دارید هدایت می کند. به طوری که دستورالعمل ها و داده های ارسال شده توسط سیستم عامل به یک زبان یا قالب ترجمه می شود تا چاپگر شما بتواند آنها را درک کند و به دستورات صادر شده پاسخ صحیح بدهد. این زبان ها محتوای صفحه و طرح آن را برای چاپگر توصیف می کنند.

هر چاپگر دارای یک درایور منحصر به فرد برای هر سیستم عامل است که توسط سازنده توسعه و منتشر شده و باید بر روی رایانه نصب شود. اگر درایور اشتباهی را در سیستم عامل خود نصب کنید، رایانه شما دستگاه چاپگر را به درستی تشخیص نخواهد داد.

چرا درایور چاپگر مهم است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، درایور چاپگر نوعی نرم افزار است که ارتباط بین کامپیوتر و چاپگر را تسهیل می کند و بدون آن فرآیند چاپ با مشکل مواجه خواهد شد. اساساً، این درایورها به چاپگر شما می گویند که چگونه یک سند را چاپ کند و چگونه آن را چاپ کند. آنها به عنوان مترجم عمل می کنند و مسئول تبدیل داده ها به قالبی هستند که چاپگر بتواند آن را درک کند.

باید به اهمیت سایر محرک ها، نقش آنها در مدیریت و کنترل کارهای چاپی اشاره کرد. حاشیه‌ها، اندازه‌های صفحه و سایر عملیاتی که باعث می‌شود یک سند به شکلی که می‌خواهید چاپ شود، همه در سایه درایورها اتفاق می‌افتند. این تنظیمات ممکن است به عنوان پیش فرض در درایور چاپگر شما تنظیم شوند یا شامل مجموعه ای از تنظیماتی باشند که برای چاپ یک سند استفاده می کنید.

علاوه بر موارد فوق، چاپگرها می توانند سیگنال هایی را از طریق درایور منحصر به فرد خود به رایانه شما ارسال کنند. این هشدارها ممکن است شامل هشدارهای مربوط به کم بودن جوهر در دستگاه یا خطاهایی باشد که در حین عملیات چاپ رخ داده است.

نحوه دانلود درایورهای چاپگر کانن

اگر یک چاپگر Canon خریداری کرده اید، یک کامپیوتر جدید تهیه کرده اید، سیستم عامل خود را به روز کرده اید یا به دلایل دیگری چاپگر و رایانه شما قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند، لازم است درایور مناسب چاپگر Canon خود را نصب یا به روز کنید. زیرا در غیر این صورت نمی توانید از دستگاه خود به درستی استفاده کنید. دستورالعمل های گام به گام زیر را برای دانلود درایور چاپگر Canon دنبال کنید:

1- برای جستجوی نوع چاپگر مورد نیاز خود به صفحه پشتیبانی وب سایت Canon در لینک زیر بروید:

https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support

اگر بخشی از نام دستگاه را وارد کنید، مدل مورد نظر در زیر کادر جستجو نمایش داده می شود. روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال، ما مدل چاپگر "imageCLASS MF269dw" را جستجو کردیم.

2- صفحه حالت چاپ مورد نظر شما باز می شود. در این صفحه گزینه های "Drivers and Downloads"، "Manuals" و "? Service Required" نمایش داده می شود. با کلیک بر روی گزینه "درایورها و دانلودها" وارد صفحه مورد نظر می شوید.

دانلودها و درایورهای کانن

به طور پیش فرض گزینه «درایور» در این صفحه فعال است. و لیستی از درایورها را مشاهده خواهید کرد. اگر برای اولین بار است که چاپگر خود را نصب می کنید. سیستم عامل کامپیوتر خود را به روز کنید. یا چاپگر شما نمی تواند با رایانه شما ارتباط برقرار کند. یک گزینه را انتخاب کنید. "رانندگان توصیه شده"

درایورهای پیشنهادی کانن

3- در بالای "درایورها" گزینه "انتخاب سیستم عامل" وجود دارد که با باز کردن کشو می توانید سیستم عامل های مختلف را ببینید و سیستم عامل کامپیوتر خود را انتخاب کنید.

4- دکمه "انتخاب" را فشار دهید. این دکمه در سمت راست درایور مورد نظر قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه، گزینه «دانلود» ظاهر می شود و با کلیک بر روی آن، فایل درایور چاپگر Canon «imageCLASS MF269dw» در رایانه شما ذخیره می شود.

دانلود درایور پرینتر کانن

اگر نمی خواهید درایور را دانلود کنید یا اشتباه انتخاب کنید، با کلیک روی گزینه «بستن» به حالت «انتخاب» باز می گردد و می توانید درایور دیگری را انتخاب کنید.

درایور انتخابی چاپگر Canon را لغو کنید

5- پس از اتمام دانلود به محل ذخیره فایل رفته و پس از دوبار کلیک نصب را کامل کنید.

چرا درایور پرینتر کانن را به روز کنیم؟

وجود درایورهای قدیمی در چاپگرهای Canon ممکن است مانع از عملکرد صحیح دستگاه شما شود. این درایورها داده های ارسال شده از کامپیوتر را به چاپگر به درستی ترجمه نمی کنند و در نتیجه عملیات چاپ قطع می شود، کیفیت چاپ کاهش می یابد و حتی گاهی کامپیوتر دستگاه را نمی شناسد. به همین دلیل، به روز رسانی درایورهای چاپگر Canon بسیار مهم است.

از دیگر مزایای به‌روزرسانی درایورهای چاپگر Canon می‌توان به تقویت ویژگی‌های امنیتی چاپگر یا افزودن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به دستگاه، رفع خطاهای قدیمی و خطاهایی که هنگام چاپ روی داده‌اند، اشاره کرد.

آخرین چیز

در این مقاله در مورد اهمیت درایورها در عملکرد مناسب پرینترها، نحوه به روز نگه داشتن آنها و نحوه دانلود درایورهای چاپگر Canon صحبت می کنیم. امیدواریم این محتوا به شما کمک کرده باشد تا در مورد نحوه عملکرد درایورهای چاپگر بیشتر بدانید. اگر در یافتن و دانلود درایورهای چاپگر Canon مشکل دارید، می توانید از دستورالعمل های ارائه شده توسط مشاوران ما استفاده کنید.

اگر قصد بررسی قیمت و خرید چاپگرهای مقرون به صرفه و باکیفیت را دارید که از خدمات پس از فروش خوبی نیز بهره مند هستند، می توانید از طریق لینک زیر محصولات ما را بررسی کنید. همکاران ما برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین محصولات در کنار شما هستند.

ادامه پست: https://avafarhang.com/how-to-download-canon-printer-driver/

[ بازدید : 181 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 15 مهر 1402 ] [ 11:56 ] [ بابک ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]